Les mines de Can Montsant

La ruta comença a la plaça 11 de Setembre de Canet de Mar direcció cap al golf de Sant Cebrià de Vallalta,d'aquí fins al coll de Palomeres (Hortsavinya) tot és pujada.
Des del coll começa la baixada per pista ampla direcció a la urbanització Sant Llop fins trobar-nos un gran dipòsit d’aigua a mà dreta, i tot seguit una bifurcació, deixarem la pista principal que baixa, per continuar recta (esquerra) per una altre menys fresada.
A un quilòmetre aproximadament trobarem un camí a l'esquerra tallat per una barrera, la barrera és un tronc de fusta pintat de color blanc i vermell, hi ha un rètol indicant les masies de Can Caselles ( bassa amb nenúfars) i de Can Montsant, passada la segona masia, i a pocs metres trobem Els Roquetells, és un mirador natural d’on podrem observar el Montseny i totes les valls de la cara nord.
S'ha de continuar per la mateixa pista fins trobar una bifurcació, agafarem la pista de l’esquerra,i pujar uns 100 mts i a la dreta i ha un corriol que ens porta a les ruïnes d’antigues edificacions i canalitzacions, continuarem amunt fins trobar la primera i segona boca que són dos pous MOLTA ATENCIÓQuinze metres més amunt trobarem la mina més gran en recorregut. Aquesta última mina la podrem fer tota caminant sense tenir que portar material tècnic d'espeleologia, es reco-mana portar casc i llanterna.
La ruta continua per un puja i baixa ( les baixades son una mica perilloses) fins als llacs de els furiosos i començar la pujada suau fins a Sant Martí de Montnegre.
D'aquí un puja i baixa fins a cal Paraire i Collsacreu.Ara ja tot baixada fins Arenys de Munt,Arenys de Mar i Canet.

Les Mines

Fotos

Dades GPS
El temps per fer el recorregut és de 3h:20 min.
La distància és de 50,5 km.