Queralbs - Puigmal - Núria 2021

Avui tota la sortida caminant, sense còrrer ja que he acompanyat un company que no havia pujat mai al Puigmal.
Des que es va fer la pista que puja fins a Fontalba, pujar al Puigmal sembla fàcil i tothom si veu en cor ( després passa el que passa)
Aquesta ruta comença al poble de Queralbs per recordar una mica els vells temps. Per estalviar-me els 11 km de pista he anat tallant pel dret i amb 1:30 he arribat a Fontalba. La pujada es molt forta i el camí s'ha d'anar intuint perquè no n'hi ha.
Un cop a Fontalba ja tot es fàcil, anar seguint el camí fins dalt i per baixar cap a Núria tampoc hi ha cap problema. A la baixada es pot observar l'embut,es un lloc a on el riu desapareix de sobte, per sortir un bon tros més avall.
Passat l'embut el camí es bifurca, seguir el torrent avall o creuar-lo i anar cap el Pla de l'Ortigar que és per on he passat aquesta i quasi sempre ja que hi ha més bona vista que per l'altre.
Un cop a Núria si queden forces s'ha de continuar pel Camí Vell i si no avall amb el cremallera.

El temps en moviment és de 6h 00 min.
El temps total de la sortida 7h 18 min.
La distància és de 22,0 km.